توماس غور

Thomas Gore – (born Governor Thomas Pryor Gore on December 10, 1870 – March 16, 1949)

توماس غور – (ولد المحافظ توماس بريور غور في العاشر من ديسمبر 1870 – ومات في السادس عشر من شهر مارس 1949)

Thomas was a Democratic politician. He became blind as a child through two separate accidents but did not give up his dream of becoming a senator.

وكان توماس سياسي ديمقراطي. وأصبح أعمى عندما كان طفلا خلال حادثين منفصلين ولكنه لم يتخلى عن حلمه بأن يصبح عضوا في مجلس الشيوخ.

In 1907, he was elected to the Senate as one of the first two senators from the new state of Oklahoma.

في عام 1907، تم انتخابه لمجلس الشيوخ باعتباره أول عضوا من أصل اثنين من أعضاء مجلس الشيوخ من الولاية الجديدة التي تعرف بأوكلاهوما.

He was re-elected in 1908 and 1914 but defeated in 1920.

وأعيد انتخابه في عام 1908 و 1914 ولكنه هزم في عام 1920.

He was known as a member of the progressive wing of the Democratic Party, who worked with Republicans such as Robert La Follette.

كان يعرف كعضو في الجناح التقدمي التابع للحزب الديمقراطي، الذي كان يعمل مع الحزب الجمهوري مثل روبرت لا فوليت.

He was to a large extent no different from any other politician because of his blindness, but there were problems, as La Follette recounts an example in his memoirs when, during a filibuster, Gore did not realize that the senator who was to take over speaking for him had left the room, and the filibuster failed because he did not continue to speak.

وكان إلى حد كبير لا يختلف عن أي سياسي آخر بسبب فقدانه البصر ، ولكن كانت هناك مشاكل، كما يروي لا فوليت مثالا في مذكراته ، اثناء جلسة التعطيل ، لم يدرك غور أن عضو مجلس الشيوخ الذي كان يتولى أمر التحدث إليه قد غادر الغرفة، وفشل في جلسة التعطيل لأنه لم يستمر في الكلام.

لمشاهدة المزيد:

– See more at: http://www.disabled-world.com/artman/publish/famous-blind.shtml#sthash.UZDDN3Ns.dpuf